maanantai 29. tammikuuta 2018

Kuulumisia :D

No niin! Niinhän siinä sitten kävi että melkein vuosi viime kirjoituksesta. Oon kirjoittanu tänne siis viimeks viime maaliskuussa.

Melkeinpä voisin saman tekstin kirjottaa kun sillon viimeks. Samoja vaivoja ollut nyt koko syksyn ajan. Ilmeisestikin korkean kortisolin ansiosta kilpirauhanen lähtenyt sekoilemaan. Syksyllä oltiin vielä painossa 74, joulun jälkeen käytiin lukemassa 81 kg. Kyllä, melkein sama lukema jolla alotin mun ruokaremontin sillon vuonna 2015. Nyt oon ottanut itseäni niskasta kiinni, koittanut vähentää stressiä, sokeria, valkosia jauhoja (eipä näitä kyllä juurikaan ennenkään tullu syötyä) ja lisätä liikuntaa niin ollaan lukemassa 79 kg. Ja suunta nyt alaspäin!

Se on vaan niin hirveä tunne kun tajuat että sun paino ei enää ookkaan se minkä oot tasapainoilemalla ruuan kanssa parin vuoden ajan saanu pidettyä. Vaan ihan muutamassa kuukaudessa tai jopa yhdessä viikonlopussa tulee monta kiloa. Sä et saa nesteitä pois vaikka mitä tekisit. Ennen ne on lähtenyt helpostikin. Aineenvaihdunta on siis mennyt jotenkin sekaisin lyhyessä ajassa. Eihän siinä siis muu auta kun vaan etsiä keinoa millä saat aineenvaihdunnan taas pelaamaan normaalisti.

Oon jo kauan pyöritelly ajatusta Haylie Pomroyn Aineenvaihduntadieetistä ja sillehän mä sit ryhdyin. Oon kuullu että moni jolla häikkää kilpirauhasessa on saanu apua tästä. Mietin että miks ihmeessä mä en antais mahdollisuutta tälle. Nopea aineenvaihdunta-kirjan luettuani moni asia on nyt aika selvää ja miksi oon tässä pisteessä. Stressi on tuhonnu mun kehon. Mutta sen voi onneks vielä parantaa!

Vaatteet päällähän nämä tulleet kilot ei juuri näy onneksi. :D Mulla on vaan pitkin talvea ollut muitakin oireita kun pelkkä painonnousu ja ne selittyy nyt aika hyvin.

Eipä tässä muuta voi kun jäädä seurailemaan tilannetta ja tehdä parhaansa.

Asetin itselleni -5 kg tavoitteen. Olisin ikionnellinen jos kesällä puntarissa olis luku 74-75 kg.

Kevät ja kesä on täällä ihan pian! :D
Tässä masu vielä ennen joulua. Vähähiilarisen päivän aamu.

Tässä nyt vielä vertailukuvat joulukuu 2016 - joulukuu 2017. 74 kg vs 80 kg.

Ja tässä vielä salin pukkarista. 80 kg tässäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit on kivoja! Ilahduta siis päivääni. :)
Kommentit käy ensin läpi minun hyväksynnän.
Asiattomat kommentit menee suoraan roskakoppaan.